ContextCapture, jest narzędziem, zamieniającym zdjęcia wykonane zwykłym aparatem cyfrowym w gotowe modele 3D, chmury punktów RGB lub ortofotomapy. Przetwarzane mogą być całe miasta, obiekty inżynierskie, wyrobiska (obliczenie objętości), instalacje itp. Program doskonale spełnia także swoje funkcje dla obiektów małej architektury – np. rzeźby, pomniki.
ContextCapture, oprogramowanie Bentley, automatycznie konstruuje naturalne lub antropogeniczne obiekty przestrzenne, jedynie na podstawie zbiorów zdjęć. Jest dedykowany dla operatorów dronów (UAS), geodetów, właścicieli i zarządców nieruchomości. Produkt ten pozwala tworzyć modele 3D wysokiej rozdzielczości, generować numeryczne modele terenu (NMT) jak i ortofotomapy. Narzędzie sprawdzające się równie dobrze przy budowaniu modeli 3D małych przedmiotów jak i całych aglomeracji.
ContextCapture Center
ContextCapture Center jest dedykowany do wielkoskalowych opracowań 3D w geodezji i kartografii. Rozwiązanie to może obsługiwać nieograniczoną liczbę zdjęć, bez żadnych ograniczeń rozmiaru. Program może importować kompleksowe dane przestrzenne (np. z inercyjnych systemów pozycjonowania), wyniki aerotriangulacji i modele terenu. W związku z tym jest przystosowany do masowej produkcji treści 3D, jak na przykład całe miasta 3D z powietrza lub z systemu mobilnego mapowania. Może być dostosowany do potrzeb klienta, bezproblemowo integrując się z najbardziej wymagającymi liniami produkcyjnymi modelowania 3D.
Acute3D Viewer
Acute3D Viewer to darmowy moduł do wizualizacji opracowanych modeli 3D. Jest zoptymalizowany dla natywnego formatu danych Acute3D, przechowującego poziomy detail, stronicowanie i strumieniowanie danych, co umożliwia płynną wizualizację terabajtów danych 3D, zarówno lokalnie, jak i online. Acute3D Viewer może również czytać modele w formatach: OBJ, PLY i OSGB, ustawiać ścieżki przelotów do generowania animacji.
Przyjmowane formaty zdjęć
ContextCapture natywnie obsługuje obrazy w formatach JPEG i TIFF. Może również czytać zdjęcia w kilku powszechnie stosowanych formatach RAW. ContextCapture używa metadane EXIF.
Formaty plików 3D
ContextCapture, oprogramowanie Bentley, może wygenerować teksturowane siatki 3D w różnych formatach plików:
- 3MX – podstawowy format ContextCapture, z kompresją, dynamicznymi poziomami szczegółowości i stronicowaniem, zoptymalizowany dla Acute3D Viewer, bazuje na strukturze WebGL natywnie obsługującej strumieniowanie danych (web streaming),
- Portable Wavefront format (OBJ) or FBX – powszechne formaty obsługiwane przez większość programoów 3D I CAD; obsługują jedynie jednopoziomowe siatki 3D,
- OSGB – natywny format open source, biblioteki OpenSceneGraph z dynamicznymi poziomami szczegółowości i stronicowaniem,
- level-of-detail tree exchange format, bazujący na plikach XML I modelach 3D w formacie Collada,
- ASPRS LASer (LAS) to powszechny format do wymiany danych trójwymiarowych chmur punktów.